Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: problem na niskich obrotach w gtv 3.0 V6

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie problem na niskich obrotach w gtv 3.0 V6

    Witam. Mam problem na niskich obrotach w mojej gtv 3.0 V6. Mianowicie, przy zimnym silniku gdy pracuje na ssaniu jest ok, po rozgrzaniu obroty spadaja niby do normy, czyli tam około 650-700, chociaz wedlug obrotomierza to pokazuje duzo mniej. Problem tkwi w tym ze jak jest rozgrzany silnik i pracuje na biegu jałowym to przestaja pracowac trzy gorne cylindry, silnik szrpie, trzesie jak diesel. Sprawdzilem to z mechanikiem po prostu przez po kolei wypinanie kostek od wtryskow. Sygal elektryczny jest ogolnie na wszystkich kostkach wiec to nie problem z pradem, cisnienia na listwach wtryskowych sa, wiec co mi pozostaje?? Cewki?? Nie sadze bo co to by byl za zbieg okolicznosci zeby wszystkie 3 cewki w jednej linii padły. Jedyne rozwiazanie to to, ze rozrzad jest przestawiony... Na wysokich obrotach auto pracuje normalnie, jest moc i wkreca sie do konca. Nie wiem co to moze byc i strasznie mnie to denerwuje. A dodam ze wymienilem jeszcze sonde bo tez byla taka mozliwosc ze gorna sonda zbiera zle dane i gorne cylindry nie dzialaja prawidlowo.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    To że się dławi to mogłoby być przyczyną nieszczelność w okładzie dolotowym ale brak pracy na 3 cylindrach to już jeśt dziwne. Sprawdzałeś parametry pracy silnika jakimś programem diagnostycznym? Nie pytam o jakiś magików z uniwersalnymi sprzętami tylko np. FES, AlfaDiag itp
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie

    nie byl to tani program sciagniety z internetu. Na diagnostyce nie bylo zadnych bledow w elektronice. Powietrze bylo takie jak zalecane, obroty tez. To ze nie pracuja 3 cylindry sprawdzilismy w prosty sposob. Odpalony silnik i po prostu na sluch, odpinajac po kolej 3 kostki pradowe od wtryskow. Barddzo wyraznie bylo to slychac ze nie ma roznicy czy podlaczony czy nie. Za to odpinajac od dzialajacych cylindrow znowu, bardzo wyraznie bylo slychac ze przestaje pracowac. Impulsy na wtyczkach do wtryskow sa wszedzie, cisnienie na listwie wtryskowej tez. Swiece sa nowe, przeplywomierz jest ok, przeplywka tez. Pozostaje tylko i wylacznie rozrzad. Jeden walek moze byc przestawiony o zabek i jest to mozliwe ze takie cos wlasnie sie dzieje. Jutro bedzie wyszystko jasne. Jak juz doprowadze to do pozadku to opisze co i jak. Mysle ze bedzie to pomocna informacja dla wielu uzytkownikow. Auto stoi u dobrego, zaufanego mechanika z bardzo wielkim doswiadczeniem a przede wszystkim u mechanika ktory pracuje przy tym z pasji i powolania a nie z braku zajecia. Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Mój temat był dogłębnie zbadany:
    http://www.forum.alfaclub.pl/viewtopic.php?t=34516
    Jest:
    Maserati Quattroporte V

    Były:
    AR Spider 916 / Maserati Quattroporte V / Maserati 3200 GTA / AR 159 SW JTDm / AR 156 GTA / AR 159 SW 1,9 JTDm / AR GTV 3,0 V6 24V / AR 147 1,6 TS / AR 166 2,4 JTD / AR 156 SW 1,9 JTD / Lancia Lybra SW 1,9 JTD

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie

    Wiem wiem GRECIU, juz przejrzalem to co bylo opisane w twoim przypadku i dlatego tez wlasnie moja alfa jest w tym momencie rozgrzebywana
    Ostatnio edytowane przez romeo69 ; 26-01-2012 o 11:20 Powód: blad

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar romeo69
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 24V '99
    Postów
    65

    Domyślnie

    Witam. Sytuacja chyba opanowana. Tak jak podejrzewalem, na gornych cylindrach byl przestawiony rozrzad na wydechach, za pozno sie otwieraly. Poskladany bez blokad ale z glowa i wszystko dziala poprawnie, tak mylse. Cylindy pracuja wszystkie na wolnych obrotach ale silnik i tak nie pracuje idealnie rowno. W jakis tam np Oplach z silnikiem V6, na niskich obrotach mozna na silniku postawic szklanke z woda i sie nie wyleje, u mnie jeszcze sie tego nie zrobi. Czy to normalne w tych silnikach czy po prostu jeszcze jest cos nie tak??

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Szukam GT
    Postów
    18

    Domyślnie

    Powiem Ci, że miałem 3.0 w 166 i równiuteńko pracował silnik. Ale jakbym miał szukać przyczyny, to bym chyba oszalał. Za dużo zmiennych.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał romeo69 Zobacz post
    Poskladany bez blokad ale z glowa i wszystko dziala poprawnie, tak mylse. Cylindy pracuja wszystkie na wolnych obrotach ale silnik i tak nie pracuje idealnie rowno.


    to juz masz odpowiedz... skad "mechanicy" wiedzieli jak ma byc ustawiony dany walek? na walkach sa znaczki z tylu ale trzeba wiedziec ktory ma sie pokryc... nie mowiac juz o GMP walu ustawionym na czujniku zegarowym. Proponuje Ci zmienic mechanika albo kupic sobie blokady na zapas, bo ja juz jednego takiego magika oduczylem takiego druciarstwa...
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 22-02-2012 o 21:37
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Drgania na niskich obrotach w JTD
    Utworzone przez prozac w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-11-2015, 00:32
  2. dzwonienie na niskich obrotach 1.6 TS 120 KM
    Utworzone przez damiankck w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 16:34
  3. [145] Dławienie na niskich obrotach
    Utworzone przez maniek015 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-12-2011, 10:28
  4. [155] problem przy niskich obrotach
    Utworzone przez azer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 19:32
  5. [155] problem z mocą na niskich obrotach V6
    Utworzone przez luxik10 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-04-2009, 20:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory