Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Wysoka temperatura płynu

  1. #1
    Spartan
    Gość

    Domyślnie Wysoka temperatura płynu

    Po wymianie chłodnicy w mojej Alfie, zauważyłem ( a właściwie poczułem ) że po 20-30 minutach jazdy po mieście ( plus oczywiście stanie w korach ) temperatura płynu sięga 100-110 stopni i czuć spory "gorąc" na nogach. Po postoju Alfa jest długo długo nagrzana. Mam teraz chwilowo wlaną wodę zamiast płynu chłodzacego. Czy może to być powodem? Jak jest temperatura robocza 3.0 V6?
    Ostatnio edytowane przez Spartan ; 29-04-2009 o 22:10

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Temperatura powinna być równo 90 stopni na wskaźniku. Jeżeli masz taka temperaturę, to podejrzewam, że nie włacza się wiatrak od chłodnicy. Winę może ponosić za to czujnik termiczny. Sprawdź też, przekaźnik od wentylatora. Taka sytuacja jest niezbyt sprzyjająca silnikowi.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Zależy, w poprzedniej Alfie wskazówka wędrowała mi między 70, a 90. A w tej trzyma 90 do 95, z tym że u mnie 1 biegu wentylatora nie ma. Zobacz czy masz w ogóle wentylator podłączony.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #4
    Spartan
    Gość

    Domyślnie

    Wentylator chodzi. Tylko że wyłącza się momentalnie jak odłącze zapłon ( może tak ma być? ). Czy powodem takiego nagrzania może być też stary olej w silniku?

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    tak jest w niektórych modelach i uważam że tak powinno być że po wyłączeniu zapłonu wyłącza sie wentylator bo i tak nie ma obiegu w układzie chłodzenia . Po wymianie płynu chłodniczego czasem tak bywa że płyn dostaje wysokiej temperatury przez niedokładnie odpowietrzony układ ale po jakimś czasie sam sie odpowietrzy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Może lepiej samemu go odpowietrzyć, niż czekać aż płyn się zmobilizuje sam
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Przyczyna żle odpowietrzonego układu przewaznie tkwi w zamknietym zaworze nagrzewnicy a powinien byc otwarty przy spuszczaniu i napełnianiu płynu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    E.T.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Spartan Zobacz post
    temperatura płynu sięga 100-110 stopni i czuć spory "gorąc" na nogach
    Wskaźniki temp. w tych autach to ogolnie loteria, więc nie przejmowałbym się. w moim roczniku producent zmienił skalowanie na desce rozdzielczej ale nie uwzględnił tego w istalacji, gdzie powinien być opornik.Tym samym wg wskaźnika termostat otwiera mi się prawie przy 100 st co jest nieprawdą, a w korkach pokazuje przerażające 115, ale wiem że jest o około 15 stopni "przekręcony" i przyzwyczaiłem się już.

    Gorąc od nóg to też przypadłość tych aut. Możesz ewentualnie sprawdzić czy osłonę przegrody masz w dobrym stanie i czy otwory technologiczne są pouszczelniane, łatwiej to chyba sprawdzić od strony wnętrza.

    Fiergloo, z tą pierwszą prędkością przydałoby się coś zrobić na lato,bo druga prędkośc to już ostatni dzwonek dla układu. Albo masz uwalony wlącznik termiczny w chłodnicy albo rezystor na obudowie chłodnicy.Ostatecznie jeszcze przekaźnik. Jeśli rezystor to wystarczy go pominąć i będzie od razu drugi bieg, tylko to obciąża elektrykę. Jeśli włącznik termiczny to wystarczy w banalny sposób przejść na sterowanie ręczne.
    Jak coś do daj znać i opiszę co i jak.

  9. #9
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał E.T. Zobacz post
    Fiergloo, z tą pierwszą prędkością przydałoby się coś zrobić na lato,bo druga prędkośc to już ostatni dzwonek dla układu. Albo masz uwalony wlącznik termiczny w chłodnicy albo rezystor na obudowie chłodnicy.Ostatecznie jeszcze przekaźnik. Jeśli rezystor to wystarczy go pominąć i będzie od razu drugi bieg, tylko to obciąża elektrykę. Jeśli włącznik termiczny to wystarczy w banalny sposób przejść na sterowanie ręczne.
    Jak coś do daj znać i opiszę co i jak.
    Rezystor, kable są zwarte na krótko z jego pominięciem, a "winny" leży w schowku i wkrótce będe musiał go zamówic.


    Spartan- układ się odpowietrzna taką dużą śrubą na pompie wody, tylko pamiętaj o tej rurze elastycznej dużej od chłodnicy do pompy bo ona biegnie wyżej niż umieszczono tą śrubę, więc musiałbys ją docisnąc.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  10. #10
    Spartan
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Spartan- układ się odpowietrzna taką dużą śrubą na pompie wody, tylko pamiętaj o tej rurze elastycznej dużej od chłodnicy do pompy bo ona biegnie wyżej niż umieszczono tą śrubę, więc musiałbys ją docisnąc.
    Dzieki za pomoc! Po weekendzie sprawdzę odpowietrzenie układu. Oczywiście mieli to zrobić "panowie mechanikowie" podczas wymiany chłodnicy. Wzięli za to 120 plnów :]...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 15:56
  2. Wysoka temperatura 2.4 JTD
    Utworzone przez jbkobziak w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 20:08
  3. Wysoka temperatura V6.
    Utworzone przez Damian1989 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 19:00
  4. Za wysoka temperatura
    Utworzone przez alanjamajka w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 14:28
  5. [145] za wysoka temperatura JTD
    Utworzone przez sebasti82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 18:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory