Witam koledzy musze zmienić łożysko w lewym przednim kole, ale nie wiem, jakim momentem mam dokręcić nakrętkę piasty.
Pomoże ktoś?
Witam koledzy musze zmienić łożysko w lewym przednim kole, ale nie wiem, jakim momentem mam dokręcić nakrętkę piasty.
Pomoże ktoś?
Nie wiem, jaki jest rok produkcji Twojego samochdu, ale np. dla 2,4 JTD z 2000 r. AUTODATA podaje następujące momenty:
- piasta przednia: 67-73 Nm + 50 stopni
- piasta tylna: 304-336 Nm
Moja jest z 2002 roku, ale to niema nic do tego, bo wszystkie 166 miały takie same łożyska, dzięki wielkie dopiero jak napisałeś mi to się obciąłem, że przecież mam instrukcje serwisową zdartą z forum, i tam jest dokładnie tak jak piszesz, jeszcze raz wielkie dzięki.
będziesz sam wymieniał ? ja też mam do wymiany ale nie wiem czy sobie sam poradze, nie mam klucza z monentem.
Wczoraj po zaciętej walce wymieniłem łożysko przednie.
Moje spostrzeżenia:
-żeby odkręcić nakrętkę trzeba bardzo mocny klucz, nasadka 36 z cienkimi ścinkami, dobrą rączkę do kluczy ¾ i rurę około 1,5 metra, potem tylko założyć taki zestawik na nakrętkę( pamiętać o odbezpieczeniu nakrętki) i skaczemy po róże, przynajmniej u mnie inaczej nie chciało iść.
- trzeba zdjąć zwrotnice i na prasie wyprasować stare i wprasować nowe łożysko (bez prasy niema, co się zabierać za robotę)
-żeby dokręcić nakrętkę piasty trzeba użyć sporo siły i takiego samego zestawu, jaki był użyty do odkręcania (jak dokręciłem zgodnie z instrukcją to łożysko miało straszny luz, potem dociągnąłem długą rurą około 2 obrotów i jest gites)
Z racji tego, że już byłem cały umorusany smarem to wymieniłem też osłonę pod silnikiem i zamek w prawych tylnych drzwiach.
Robota z łożyskiem jest dosyć niewdzięczna, ale cisza podczas jazdy i przyjemność podłubania przy aucie są bezcenne.