Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią

    Witam czeka mnie wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynia w 146 1,6 boxer jak się do tego zabrać. co będzie mi potrzebne oprócz oczywiście poduszek sytuacja wyglada tak ze jakiś psełdo mechanik tam pchał łapy i coś spierdzielił bo brakuje poduszek i silnik naj prawdopodobnie lezy na kołysce w jaki sposób go podnieść zeby zamontować tam poduszkę i poduszki pod skrzynią.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Chcesz to zrobić sam? O ile z wymianą poduszki silnika nie powinno być wiekszego problemu (4 śruby z przodu, dwie od dołu) to do wymiany poduszek skrzyni biegów wydaje mi się ze będzie konieczne jej wyjęcie. Z tym że one się raczej nie zużywają. Jesteś pewien że musisz je wymienić?


  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    skrzynia wisi mi tylko na jednej. jednej brakuje.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    No to rzeczywiscie masz problem. Bez wyjęcia skrzyni chyba nie przykręcisz poduszki.


  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Czekaj ,

    Nie wiem jak u Ciebie wiec mogę Cie wprowadzić w błąd , i jak jest inaczej to wyprowadź mnie z błędu
    Silnik masz podparty z tyłu ( skrzynia , poduszka na środku sanek , pod maglownicą ona trzyma jakby pozycję silnika )
    I poduszki masz dwie kolejne po prawej stronie i lewej do podłużnicy z przodu samochodu .
    Sama poduszka jest przykręcona jedna srubą M 12x1,25 i jebneli to na kleju wiec potrzebujesz konkretny klucz i rurę a kręcenia jest od cholery . Ta sruba jest od łapy do poduszki . Sama poduszka jest przykręcona na 3 śrubach M8 + u mnie po jednej stronie dwa wkręty ja wiem o średnicy 14mm które trzymają odważnik metalowy ( wygląda to jak odważnik ze starej pralki bo wazy a 10 kg - myślałem żeby go wywalić bo na cholerę ma samochód coś takiego obiciążać ).
    Co potrzeba ? hmmm klucz konkretny 19 , 13 nasadowe , rura , w zaleznosci czy łapy nie musisz odkręcać to 17 klucz . Dobrze by było mieć grzechotki bo fajnie to idzie .
    Do tego lewarek i parę klocków drewnianych .
    Sama wymiana ja wiem z półtorej godziny , ale tak mała uwaga przed odkręceniem każdej śruby weź jakiś kawałek aluminiom i pobij przez niego wszystkie sruby młotkiem tak żeby zruszyć śrubę a nie uszkodzić łepka , wiesz tyle lat to nie odkręcane więc może sie zrobić jakieś Cudo .
    Samochód podnosisz , koło w moim przypadku trza było ściepać , klocki pod silnik klocki pod budę i sobie potem podnosisz budę albo opuszczasz bo silnik ustawiasz na klockach żeby Ci nie spier** .
    Jak mówię , tak to wyglądało w moim przypadku mam TD , ja się bawiłem cały dzień bo wszystkie otwory śruby gwintowałem malowałem wszystko itd
    Może pomogę

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    u mnie jest poduszka od silnika na srodku sanenek w samym przodzie potem po lewej i po prawej poduszki pod skrzynia no i na samym końcu na takim wysięgniku poduszka od skrzyni i chyba tyle

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Czekaj ,

    Nie wiem jak u Ciebie wiec mogę Cie wprowadzić w błąd , i jak jest inaczej to wyprowadź mnie z błędu
    Silnik masz podparty z tyłu ( skrzynia , poduszka na środku sanek , pod maglownicą ona trzyma jakby pozycję silnika )
    I poduszki masz dwie kolejne po prawej stronie i lewej do podłużnicy z przodu samochodu .
    Sama poduszka jest przykręcona jedna srubą M 12x1,25 i jebneli to na kleju wiec potrzebujesz konkretny klucz i rurę a kręcenia jest od cholery . Ta sruba jest od łapy do poduszki . Sama poduszka jest przykręcona na 3 śrubach M8 + u mnie po jednej stronie dwa wkręty ja wiem o średnicy 14mm które trzymają odważnik metalowy ( wygląda to jak odważnik ze starej pralki bo wazy a 10 kg - myślałem żeby go wywalić bo na cholerę ma samochód coś takiego obiciążać ).
    Co potrzeba ? hmmm klucz konkretny 19 , 13 nasadowe , rura , w zaleznosci czy łapy nie musisz odkręcać to 17 klucz . Dobrze by było mieć grzechotki bo fajnie to idzie .
    Do tego lewarek i parę klocków drewnianych .
    Sama wymiana ja wiem z półtorej godziny , ale tak mała uwaga przed odkręceniem każdej śruby weź jakiś kawałek aluminiom i pobij przez niego wszystkie sruby młotkiem tak żeby zruszyć śrubę a nie uszkodzić łepka , wiesz tyle lat to nie odkręcane więc może sie zrobić jakieś Cudo .
    Samochód podnosisz , koło w moim przypadku trza było ściepać , klocki pod silnik klocki pod budę i sobie potem podnosisz budę albo opuszczasz bo silnik ustawiasz na klockach żeby Ci nie spier** .
    Jak mówię , tak to wyglądało w moim przypadku mam TD , ja się bawiłem cały dzień bo wszystkie otwory śruby gwintowałem malowałem wszystko itd
    Może pomogę
    Wszystko się zgadza, tyle tylko że rozmawiamy tu bo BOXERZE, gdzie zawieszenie zespołu napędowego jest rozwiązane zupełnie inaczej


  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Dlatego hmmm , napisałem że mogę Cię wprowadzić w błąd
    Ale sanki te same

    przepraszam w każdym bądz razie

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    oto foto które udało mi sie dzis zrobić poduszka jest urwana i leży na gumie. teraz pytanie jak sie najprościej do niej dostać czy trzeba odkręcać przedni zderzak i obudowy od rozrządu i zrzucać paski pomocnicze czy obejdzie się bez tego ??

  10. #10
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuris Zobacz post
    oto foto które udało mi sie dzis zrobić poduszka jest urwana i leży na gumie. teraz pytanie jak sie najprościej do niej dostać czy trzeba odkręcać przedni zderzak i obudowy od rozrządu i zrzucać paski pomocnicze czy obejdzie się bez tego ??
    A skąd wiesz, że urwana, sprawdzałeś? Bo na zdjęciach tego nie widać.

Podobne wątki

  1. Ile poduszek pod silnikiem-156 1.9JTD
    Utworzone przez smooder w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-06-2017, 09:53
  2. Uszczelniacz między skrzynią a silnikiem 2.0 TS
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 09:01
  3. Wymiana simeringa między skrzynią a silnikiem.
    Utworzone przez 0les w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 20:03
  4. [146] Dziura między skrzynią a silnikiem w boxerach
    Utworzone przez Tomakt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2012, 12:00
  5. [156] Wyciek między skrzynią a silnikiem - 2.4 JTD
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-11-2008, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory