Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 56

Temat: Napęd Q4 - pytania

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KO
    Auto
    159 SW Q4
    Postów
    34

    Domyślnie

    Pisząc potrójny torsen miałem na myśli mechaniczne rozwiązanie jakie jest w mechanizmie typu torsen c (taki właśnie jest w Q4). Gdzieś kiedyś czytałem, że to jest ten sam napęd co w audi quattro. Mam przyjemność jeździć 159 z tym napędem. Bardzo przyjemnie

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,041

    Domyślnie

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.diesla nie chce. Skoro swap silnika to taki problem,to może swap samego napedu Q4 jest latwiejszy?mozna spotkac rozbitki albo auta z zajechanym silnikiem

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.diesla nie chce. Skoro swap silnika to taki problem,to może swap samego napedu Q4 jest latwiejszy?mozna spotkac rozbitki albo auta z zajechanym silnikiem
    Jak nie masz własnego garażu to uwierz mi, ale nie chcesz się bawić w takie zabawy. Byłbyś prekursorem takich modyfikacji, wydałbyś worek pieniędzy, bez gwarancji, że to ruszy. Teoretycznie da się zrobić wszystko, ale taniej jest kupić inne, nowe auto z AWD.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 05-10-2015 o 14:44

  4. #14
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Szkoda siana na takie swapy, żeby przełożyć AWD to pewnie bak, zawiecha tył, pewnie mocowania by trzeba przespawać, itd.

    Poza tym IMO to im mocniejsza wersja, tym lepsza, więc w ogóle bym nie kombinował z jakimiś swapami na 1.7.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.diesla nie chce. Skoro swap silnika to taki problem,to może swap samego napedu Q4 jest latwiejszy?mozna spotkac rozbitki albo auta z zajechanym silnikiem
    Odpuść. Problem to połączenie skrzyni z reduktorem z wersji Q4 z jakimkolwiek innym silnikiem. Tego się nie da ogarnąć za ileś set złotych, tylko trzeba grube tysiące szykować. Do tego kombinacje z wiązkami elektrycznymi, kodowaniem sterowników, spinaniem wszystkiego w całość, będzie masakra. Bez 20 tysięcy luźnych nie zabierałbym się nawet za myślenie o takiej przeróbce. Po czym masz niesprzedawalne auto, bo taki wynalazek - czyli 2 Alfy w 1 Alfie - będzie dla potencjalnego odbiorcy wzorcem problemów.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,041

    Domyślnie

    Ehhh, z jednej strony wszyscy są na tak na Q4, ale nie na 3.2. Ja zaś nie na JTDm (choć od 6 lat mam, tyle że 1.9 i jakoś nie daje mi powodów do narzekania, poza tym że to diesel/klekot i długo się nagrzewa). Z ciekawości popatrzyłem co jest dostępne za granicą jeśli chodzi o 2.4 Q4 z roczników 2008 w górę(choć dotychczas raczej szukałem raczej 2010 w górę) i przebiegiem <100kkm. Wyskoczyły mi 2 auta, w dodatku nie podobały mi się. Już większy wybór jest 3.2 Q4, bo te najczęściej mają małe przebiegi.
    Z tego wszystkiego zacząłem patrzyć na inne opcje, np Audi A5 Quattro, tyle że ceny za 2010r zaczynają się od 20kEUR, a ciekawsze egzemplarze powyżej 25kEUR, a to nie jest w moim zasięgu.

    Czy 3.2 jest aż tak zły i awaryjny? Wiem że pali jak smok, ale przy przebiegach do 10kkm rocznie to nie jest dla mnie problem.
    Ponoć to silnik od Holdena/GM, więc zastanawiam się czy w razie poważnej awarii, nawet gdyby silnik szedł na szrot, da się taki silnik kupić - jakąś używkę ściągnąć np z Australi (czy USA) i co najwyżej przełożyć część osprzętu gdyby się różnił w Alfie, czy może wersja stosowana przez Holdena różni się na tyle że nie będzie to pasowało do 159? Trochę popatrzyłem na jakąś australijską stronę z ogłoszeniami i pełno tego (jako Holden Vectra albo Holden Captiva), w wersji trochę mocniejszej, ale wydaje się ten sam silnik bo ma 3195cm3 i V6 60stopni.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 05-10-2015 o 18:11

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa 159 2.4 Q4 sw
    Postów
    33

    Domyślnie

    Co prawda mam diesla 2.4 ale tez z napędem Q4 wiec co do napędu mogę polecić w 100%, auto nawet na letnich kołach (a niestety miałem taka sytuację) dawało radę sobie na śniegu wliczając w to podjazdy pod wzniesienia (mniejsze i większe). Gorzej przy zjazdach ale jak już się założy zimowe porządne opony to byś się musiał gdzieś w pół metrowy śnieg wpierd*lić żeby nie wyjechać. Napęd to jak pisali wyżej koledzy nic innego jak torsen C (czyli quattro) rozdział mocy to 43% przód 57% tył, przy czym w zależności od sytuacji można uzyskać nawet do około 75/25% w każdą stronę.
    Co do przekładania napędu/silnika uważam, że taniej będzie mimo wszystko naprawiać 3.2 (chociaż nie wiem jak dokładnie z awaryjnością)

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Epsonix przy małych przebiegach i świadomym użytkowaniu możesz być zadowolony z 3.2. Pod warunkiem, że uda Ci się kupić zadbany motor. Tylko że każda usterka raczej uderzy po kieszeni. No i spalanie w przedziale 12 trasa - do 18-20 miasto. Chociaż jak się patrzy na filmy na YT to nawet cośtam ten motor brzęczy
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Przy przebiegach 10kkm rocznie to jak kupisz zadbany egzemplarz to pewnie będziesz tylko lał paliwo i jeździł Nie zakładałbym super pesymistycznie, że spotkają Cię wszystkie bolączki tego silnika, bo idąc takim tokiem myślenia to i 2.4 JTDm potrafi solidnie dać po kieszeni. Kwestia kupienia zdrowej sztuki.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,041

    Domyślnie

    w końcu jakiś support, właściwie 2 supporty

    Odnośnie zakupu zdrowej sztuki - po jeździe testowej i co najwyżej podpięciu kompa (o ile za granicą mi pozwolą na to) wiele się nie dowiem o stanie silnika, więc to akurat będzie loteria. Dobre jest to że te auta z 3.2 to mają po 25, 50 max100kkm przebiegu za 5-7 lat, a nie wierzę że te silniki są tak marne że pada duży procent przy powiedzmy 150kkm. W razie nawet awarii, jest do dyspozycji auto żony (którym sporadycznie jeździ), mam motor, a w razie czego do biura 2.5km na piechotę, więc nawet uziemienie auta na jakiś czas nie będzie tragedią (zakładając jakąś większą usterkę i np potrzebę ściągnięcia z zagranicy (choćby zza oceanu) silnika).

Podobne wątki

  1. [159] Napęd Q4
    Utworzone przez Bargo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-11-2016, 18:49
  2. Napęd Q4
    Utworzone przez Jack3516 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-09-2012, 22:13
  3. [155] Napęd 4x4
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 21-10-2010, 07:52
  4. Napęd w 75
    Utworzone przez elpaco w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory